CsJ-2.a-04.21.-1.ó Matematika
Jó reggelt
Gyerekek!
Gyerekek!
A mai órán gyakorolni fogunk!
Vedd elő a matematika füzeted és írd fel a dátumot!
Fejszámolás következik, csak az eredményeket írd le!
a) 6x8
3x6 2x7 8x5
3x7 2x9 3x8
4x7
5x6 4x8
5x6 4x8
b) 64:8 24:4
42:7 24:8 28:4
30:6
18:2 18:3 56:7 8:8
18:2 18:3 56:7 8:8
c) A Tk. 62. o. az 1.2. szöveges
feladatokat oldd meg a füzetben!
(Ne felejtsd el a lépéseket!
Adatok, terv, számolás,
Adatok, terv, számolás,
ellenőrzés,
válasz!)
Kérj segítséget az ellenőrzéshez!
Biztos ügyes voltál! Anya adhat rá pontot, csillagot!
Biztos ügyes voltál! Anya adhat rá pontot, csillagot!
Old meg a Mf. 41. o. a 4. feladatot!
Ha elfelejtetted, olvasd el a szabályt!!!
( Ha nem használunk zárójeleket,
akkor a négy alapműveletnél a műveleti sorrendnek megfelelően haladva kell
kiszámolnunk az eredményt.
Ha a feladat csak összeadást vagy kivonást tartalmaz, akkor
balról jobbra haladva sorban végrehajtjuk a műveleteket. Pl. 3 + 4 − 2
Ugyancsak balról haladva sorban
hajtjuk végre a műveleteket, ha a feladat csak szorzásokat vagy osztásokat tartalmaz.
Pl. 3 · 4 : 2
Ha a feladat vegyesen tartalmazza az
alapműveleteket, akkor először a szorzásokat és osztásokat, majd végül az
összeadásokat és kivonásokat hajtjuk végre.
Tehát az alábbi példát: 9 + 3 · 4 − 4 : 2
Így zárójelezhetjük: 9 + (3 · 4) − (4 : 2) )
Ha elkészültél, küldd át a
képet,hogy megnézzem!
képet,hogy megnézzem!
Puszi: Ducó néni!
Jó étvágyat a tízóraihoz!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése