2020. április 8., szerda

CsJ-04.08.-3.ó Magyar irodalom



CsJ-2.a-04.08.-3.ó Magyar irodalom


3 helyszín, ahol nagy hagyománya van a húsvéti locsolásnak ...

Szervusztok Gyerekek!








                           Tapsifüles nyuszikának
                            Nagyon sok a dolga,
                            Piros tojást, hímes tojást
                            Szerteszéjjel hordja.
                            Hordjad kis nyuszikám,
                            Kéket is tarkát is,
                            Locsolásért kosaramba
                            Belefér még száz is!


Közeleg a tavaszi szünet és a Húsvét. Szerintem te is nagyon várod! A lányok tojást festenek, a fiúk locsolóverset tanulnak.


A jeles napok és népszokások témaköréből fogunk ma olvasni erről az ünnepről!
  

Olvasd el a Tk 134. oldalán a szöveget és a verset!


Beszélgessetek a szüleitekkel, ti hogy készültök a Húsvétra!



Küldök néhány locsolóverset,amit megtanulhatsz!




Szabad-e locsolni? – LIKEFESTOON HÍRPORTÁL

Húsvét napján korán keltem,                  
Ünneplőbe felöltöztem.
Rózsvízzel elindultam,
E kis házba bekopogtam.
Üdvözlöm a ház lakóit,
Keresek egy kis leányt itt.
Rózsvízzel locsolkodom,
Piros tojást elfogadom!


3 tojásfestési technika amivel te is mutatós tojásokat készíthetsz!
                                        
      Kelj föl párnáidról, szép ibolyavirág,
      Nézz ki az ablakon, milyen szép a világ!
      Megöntözlek szépen az ég harmatával,
      Teljék a tarisznya szép piros tojással!              



Egy kis játék!
                                              



Jó pihenést!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése