2020. március 20., péntek

Technika


Kedves Gyerekek!

Mivel csodálatos időnk van, én nem szeretnélek technika órán a számítógép elé ültetni titeket.

A mai feladatom számotokra a következő:

Sétáljatok egyet az udvaron (vagy levegőzzetek egy kicsit az erkélyen). Nézzetek körül, milyen szépen nyílik az aranyeső, messziről sárgállik a nárcisz és illatozik a jácint is!

Keressetek egy hőmérőt, mérjétek meg nálatok hány Celcius fok (°C) van odakinn! Képzeljétek én 10:40-kor 21 °C-ot mértem a teraszunkon!

Hogy is van a mondás? Sándor, József, Benedek, zsákban hozzák a meleget! J

Népi hiedelmek ezekről a napokról:


20-án, Klaudia napján a Nap az égi egyenlítőn delel, és ez jelenti az északi féltekén a tavasz hivatalos, csillagászati kezdetét, a tavaszi napéjegyenlőséget, aminek következtében Benedek pontosan felezi a nappalt az éjszakával. Régebben a Göcsejiek Szent Benedek apát ünnepnapján hagymát és zsírt szenteltek. Hiedelmük szerint az ekkor vetett fokhagyma szép és nagy gerezdű lesz, amellyel azután számos betegséget lehetett gyógyítani. A Benedek-napi időjárásból jósoltak is: "ha dörög Benedek, akkor 40 napi szárazságra számíthatsz".


Amíg mér a hőmérő, kérdezzétek meg szüleiteket, vagy a veletek lévő nagytestvért szedhetnétek-e egy csokorra való virágot az asztalra? Netán, ha vannak tavaszi díszeitek szedjétek elő, tegyétek ki az asztalra, ajtóra, ablakba!

Én is így teszek, el is küldöm nektek fényképen!

Szívesen veszem, ha ti is hasonló összeállítást küldötök nekem fényképen! J

Üdvözöl titeket: Kati néni



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése